لاغری موضعی

1391506922_3853336_5454

در بدن انسان سلولهای چربی محل ذخیره چربی هستند و طبق ژنتیک فرد، سلولهای چربی به تعداد مختلف در بدن تقسیم شده اند، لذا در هر منطقه که سلول های چربی بیشتری دارد، توانایی چاق تر شدن را دارد.

بنابراین اگر قسمتی از بدن شما، نامتناسب با بقیه اندامتان چاق است، در آن ناحیه تعداد سلولهای چربی بیشتری وجود دارد و برای رهائی دائمی از این چاقیهای موضعی، باید سلولهای چربی آن محل کاهش پیدا کند که این امر تنها از طریق خارج نمودن این سلولهای چربی امکان پذیر است.

در گذشته لیپوساکشن روش اصلی برای خارج نمودن سلولهای چربی از بدن بود که بدلیل نیاز به بیهوشی و خطر آمبولی این روش چندان طرفداری ندارد.

ولی با پیشرفت تکنولوژی و علم، روشهای جدید و کم خطر برای لاغری موضعی و تخلیه چربیهائی که در مناطق نامناسب تجمع یافته اند و اندام ناهمگونی ایجاد نموده اند، بوجود آمده است به طوریکه دیگر نیاز به بیهوشی و اتاق عمل نیست و تنها بوسیله بی حسی موضعی قابل انجام است همچنین تنها با ایجاد منافذ بسیار کوچکی در پوست میتوان این چربیها را خارج نمود به طوریکه، اسکار جراحی باقی نماند.

لاغری موضعی با لیزر لیپولیز

امروزه با ظهور لیزرلیپولیز و سیستم لیپوماتیک انفراسونیک میتوان ابتدا سلولهای چربی را ذوب نمود و سپس آنرا بصورت مایع خارج نمود به طوریکه دیگر نیازی به ساکشن دستی چربیها نباشد.

همچنین یک پزشک با تجربه هنگام تخلیه چربیهای ذوب شده، همزمان میتواند شکل و فرم متناسب با سایر قسمتهای بدن را نیز ایجاد نماید به طور مثال هنگام تخلیه چربیهای پهلوها، میتواند قوس کمر در خانمها و فرم کمر هفت در آقایان را طراحی و بوجود آورد، لذا در یک زمان، هم از تجمع نامتناسب سلولهای چربی در آن ناحیه بدن رها می شویم و هم  به شکل و فرم دلخواهتان، خواهیم رسید.

در مقایسه با این روشهای لاغری موضعی ، روشهای محافظه کارانه تری همچون رژیم درمانی و رادیو فرکانسی RF یا کاویتاسیون و کرایولیپولیز وجود دارند، دراین روشها سلولهای چربی با از دست دادن چربی خود، کوچکتر خواهند شد بدون آنکه تعداد آنها کم شود، لذا با پرخوری دوباره این سلولها چاق شد و آن ناحیه به شکل اول در می آید و مهمتر از آن اینست که در این روشها بدن هم به فرم و شکل قبلی باقی می ماند و تنها لاغر تر می شود.

رژیم غذایی برای لاغری موضعی

غذاهایی مانند چای سبز، جوی دوسر، کرفس، توت ها، دانه ها، گریپ فروت، این مواد غذایی می تواند چربیها را بسوزاند و دارای فیبر زیادی میباشند.

- جو دوسر به علت فیبر غذایی سرعت دفع انرژی در بدن را پائین می آورد و دیرتر گرسنه می شوید.

 - انواع توت ها به علت فیبر بالا سرعت جذب کربوهیدرات در بدن را کاهش می دهد.

- چای سبز نیز سرعت سوخت وساز را در بدن بالا می برد و باعث لاغری موضعی شکم می شود.

-  مغز ها مانند بادام، گردو و فندق سرشار از ویتامین ها،  پروتئین، فیبرو چربی می باشد به کنترل قند خون و کاهش چربی موضعی بدن کمک می کند.

- از سیر غذا خوردن و گرسنگی طولانی پرهیز نمایید.

- وعده های غذایی را افزایش دهید ولی در هر وعده غذا کمتر بخورید.

- از مصرف قند های ساده، کربوهیدرات، غذاهای تصفیه شده، آرد سفید خوداری کرده و محصولات گندم و غلات کامل را مصرف کنید.

- روزانه 8-9 وعده ازمیوه وسبزیجات مصرف کنید.

- اگرچه تمام میوه ها به علت فیبر بالا برای لاغری موضعی مصرف می شود ولی تمشک و زغال اخته به علت قند پایین مناسب تر است.

- مصرف غذاهای سرخ شده، چرب، سوسیس و کالباس، روغن حیوانی، کره و خامه، نمک و ادویه، خیار شور و ترشی های شور، ژله،  شکلات را محدود کنید .

- منابع غذایی حاوی ید: مانند ماهی و میگو، کاهو، موز، کلم، قارچ، ترب، نخود فرنگی، هویج، گوجه فرنگی، سیرو پیاز، گلابی و چای، اسفناج، توت فرنگی، تره فرنگی، لوبیا، زرده تخم مرغ در کاهش چاقی موضعی موثر است.

-  پروتئین هایی مانند شیر، کلم، تخم مرغ، ماهی، گوشت بدون چربی، مرغ بدون پوست را مصرف کنید.

- مصرف جوانه گندم، پودر جوانه گندم، و ماءالشعیر بسیار مفید است.

- اگر سن و شرایط بدنی شما اجازه می دهد. از ورزشهای لاغری موضعی برای سرعت بخشیدن به کاهش چربی های شکم استفاده کنید.

- روزانه 8-10 لیوان آب مصرف کنید. از 2 ساعت بعد از صرف غذا هر 1 ساعت یک لیوان آب یا آب میوه صد در صد طبیعی مصرف نمایید.

- روزانه 15 دقیقه داخل یک تشت یا وان گرم نشسته و موضع چاق را به صورت دورانی ماساژ دهید.

- محل های چاق را بخار آب جوش دهید برای این کار می توانید آب جوش را زیر یک صندلی فایبر گلاس گذاشته و روی آن را یک پارچه انداخته و به آن محل ها بخار آب بدهید.

- روزانه 5 دقیقه ورزشهای درازو نشست، شنا، حرکتهای پروانه ای کمر، حرکات کششی شکم را انجام دهید.

- 30-45 دقیقه پیاده روی تقریبا تند به مدت 3- 5 روز در هفته داشته باشید.

- ترکیب کاهش کالری در رژیم غذایی و افزایش فعالیتهای بدنی توصیه می شود. زیرا باعث تشدید کاهش چربیهای شکمی می شود ضربان قلب را بالا می برد و باعث تنفس بهتر می شود.

- در صورت چاقی موضعی شکم و پهلوها و باسن، هنگام ورزش، این نواحی را با نایلون ببندید. این امر باعث افزایش سوخت چربی در این نواحی می شود.

- عصبانی نشوید استرس باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول می شود که این هورمون باعث چاقی شکم می شود.